maandag 2 september 2013

Haar evolutie: from red to blonde again!

Een stukje over mijn haar evolutie. Ik ben rood geweest, bruin geweest, nagenoeg zwart geweest en nu terug blond! Geniet van mijn transformaties;)



In den beginne was ik blond. Asblond. Ik vond dat ik door mijn bleke huidje niet genoeg diepte in mijn gezicht had, niet genoeg contrast. Ik vond al langer rood een leuke haarkleur maar durfde het nooit... Toen werd ik 20 en dacht ik 'f*ck it, mijn leven, mijn haar'. En zo het geschiedde.

Ik werd rood. Poison Ivy rood. En ik vond het leuk! Het zorgde voor net dat kleine extra beetje zelfvertrouwen dat ik nodig had. Er zat terug pit in mijn gezicht!



Maar toen wou ik toch dat het iets natuurlijker was. Dus ging ik voor roodbruin PLUS kort haar. Als mijn haarkleur niet meer zo cool was, dan moest mijn kapsel dat wel zijn! Aan de ene kant is het korter dan aan de andere kant, alles is in laagjes geknipt en ik kreeg een schuine bles in plaats van een rechte.


Maar de luiheid sloeg toe, de portemonee begon tegen te pruttelen, dus liet ik het maar wat doen... M'n haar is sinds de vorige foto niet meer geknipt geweest, gekleurd (denk ik) wel nog een aantal keer. Maar op deze foto is het wel alweer 4 maand geleden ofzo sinds dat het nog gekleurd is geweest. Lekkere blonde uitgroei van 3 cm. Je ziet het een beetje aan de pouf die omhoogsteekt (die trouwens niet de bedoeling was).


En uiteindelijk was ik het beu. Om de 3 maand naar de kapper/zelf kleuren. Het nam uiteindelijk allemaal teveel tijd en geld in beslag. Eventjes snel douchen gaat niet want je handdoek is helemaal bruin/rood waardoor je dan nog eens zo lang bezig bent met je handdoek weer schoon te krijgen. Okee, dat stopt wel na een tijdje, maar dan begint de uitgroei. En donker haar met blonde uitgroei, het leek alsof ik kaal was hier en daar. En dan altijd maar mensen die zeggen "je hebt uitgroei", no shit sherlock.

A.k.a. het werd tijd om ermee te stoppen... Het originele plan was om het gewoon te laten uitgroeien. Een weekje terug zou het een halfjaar geleden zijn dat ik ben gestopt met verven en ik zat aan 5/6 cm uitgroei. Mijn haar groeit vrij snel maar op dit tempo ben ik wel langer dan een jaar bezig met het te laten uitgroeien.

Dus hop naar de kapper. Eén keer mijn haar volledig omzeep helpen (ontkleuren) en daarna nooit meer.
Door het rode dat in mijn haar zat, heb ik uiteindelijk anderhalf uur in de bleek gezeten van 40%.
En zo zag ik er toen uit.


Witgeel en morsdood. Toen hebben ze er mijn natuurlijke haarkleur overgezet zodat het vanaf nu gewoon kan uitgroeien.
Tadaa!

Het eindresultaat is wat geler dan mijn eigen haarkleur, maar voor nu is het goedgenoeg. Als ik wil kan ik over enkele weken terug gaan om een 2e keer mijn eigen kleur erover te zetten zodat het meer klopt maar dat zal ik dan wel zien.

Anyway, ik ben blij om terug een blondje te zijn! Ze zeggen dat blondines meer plezier hebben, wel dat ga ik dit jaar eens uittesten;)

1 opmerking: