zondag 30 juni 2013

Smokey eyes tutorial

Tijd voor een eerste make up artikel!
Dit is de eerste tutorial die ik maak, ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Ik ga jullie tonen hoe je van dit ...
naar dit gaat. Een puur zwarte smokey eye.


We beginnen met een naakt oog. Normaal gezien zou ik nu oogschaduw basis aanbrengen maar deze had ik niet bij. Ik raad je aan om het echt te gebruiken. Je zal zien in de volgende foto's dat de oogschaduw er niet zo mooi op zit, dit is dus doordat ik geen oogschaduw basis heb gebruikt.


Volgende stap: zwart oogpotlood. Ik heb het aangebracht tussen mijn wimpers (tightlinen) en boven mijn wimperraand. Daarna blend je dit wat uit. Het oogpotlood dat ik gebruikte is er eentje van Essence.



Vervolgens: zwarte oogschaduw! Bouw dit op, je kan altijd meer toevoegen! De oogschaduw die ik gebruik is een limited edition palet uit de brush with fashion collectie van the body shop genaamd à la mode. 
Je ziet hier goed wat er gebeurt wanneer je geen oogschaduwbasis op hebt. Het is niet overal even zwart, je ziet mijn poriën, het blend niet mooi.






in het vervolg toch echt oogschaduwbasis gebruiken.

 Tip tegen fall out! Pak een grote borstel, maakt niet uit dewelke, en duw met je vinger langs de basis waardoor je een soort waaier krijgt, nu kan je hiermee de fall out wegvegen zonder zwarte sporen op je gezicht achter te laten.


 Ik heb nog een beetje glans aangebracht in mijn binnenste ooghoek, een lik mascara, oogpotlood langs de onderste waterrand en onder de wimperrand+oogschaduw om het te fixeren en de ooglook is klaar!


 Ik breng nog een stay matt lipgloss aan van Essence in velvet rose. Op mijn gezicht draag ik de BB cream van Garnier in de kleur light. Dit poeder ik af met een compact powder van Gosh in golden honey. Ook breng ik nog een blush aan van the bodyshop (de kleur moet ik even opzoeken).


Het resultaat mét bril vind ik nog mooier om eerlijk te zijn :p

Dit zijn de producten die ik heb gebruikt.
De mascara is Lashes to kill-waterproof van catrice. De kwast die ik gebruik om de fall out weg te vegen en poeder en blush aan te brengen is van gosh. Om te blenden heb ik de blending brush van de hema gebruikt.


Hopelijk vonden jullie het leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten