zondag 4 augustus 2013

Eye tab - the color workshop 80 palet - Bart Smit

 Laatst kocht ik dit palet met 80 oogschaduw kleuren bij de Bart Smit voor €12,99, een koopje dus. Van zo'n palet uit een speelgoedwinkel heeft niemand hoge verwachtingen, maar ik besloot het toch een kans te geven.



Het palet komt in deze doos en je krijgt er nog een sponsapplicator bij. Om eerlijk te zijn vind ik deze wel goed werken, pakt de kleur goed op en je kan er fijn mee werken.


Dit is het palet uit zijn doos. De "eye-tab" is een duidelijke knipoog naar de I-pad van apple aangezien ze zelfs het knopje erin hebben gezet. Ik vind het er wel leuk uitzien, je hebt een duidelijk overzicht van alle kleuren en het staat leuk op de kast.

Opvallend vind ik dat alle kleuren namen hebben, dat verwacht je niet van een make up pallet uit een speelgoedwinkel. Maar, het viel me na een tijde kijken ook op dat verschillende kleuren wel de zelfde naam hebben gekregen. Toch weer budget dan.



Er zijn natuurlijke kleuren, bruintinten, groene kleuren, alle soorten blauw, zwart met verschillende finishes, paars, rood. Je kan qua kleuren dus echt alle kanten op.
Tijd om te swatchen.



Deze swatches zijn gemaakt zonder oogschaduwbasis. De oogschaduw kruimelt niet en het is ook niet dat je na één veeg al de pan ziet, dus qua hoeveelheid denk ik wel dat je er een heel eind mee doet.
Op de vinger is de witte kleur echt wel goed gepigmenteerd, de rest is wat minder. Maar als ik dan de swatch op mn arm doe, dan lijkt het of de kwaliteit echt wel slecht is...

Ik ben toen wat aan het onderzoeken geslagen. Blijkbaar is het overkoepelende merk dat dit palet heeft gemaakt hetzelfde merk wat ook de wet 'n wild palletes maakt. Iedereen is toch altijd zo laaiend enthousiast over wet 'n wild? Dan zou dit toch ook wat moeten zijn?
Wel... Ik heb ondertussen al een aantal looks hiermee gemaakt (binnekort komt er één van online) en op het oog en met oogschaduw basis is de kwaliteit echt dik okee. De kleuren zijn goed op te bouwen, al zul je ze wel nooit zo fel krijgen als een duurder merk. De houdbaarheid van de oogschaduw is wel echt 'superbe'. De look die ik had gemaakt heeft een wandeling van een namiddag bij 30 graden overleefd, plùs een douche daarna! Je mag zeggen wat je wilt over make up uit een speelgoedwinkel, maar ik ga toch eens wat vaker daar kijken hoor!

Eindconclusie: De kleuren zijn zeer divers plus goed op te bouwen en de houdbaarheid is (mits oogschaduwbasis) zeer goed! Voor de beginner met make-up zou ik dit palet echt aanraden, maar ook voor de wat verder gevorderden aangezien de ruime kleurkeuze en de houdbaarheid. Wanneer je high-end merken gewoon bent of sleek/sephora kwaliteit (naar wat ik heb gelezen), dan kan je hem beter laten liggen want dan kom je hoe dan ook teleurgesteld uit.
Toch vind ik niet dat dit pallet moet onderdoen voor mijn andere oogschaduws. Goed gedaan Bart Smit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten